Cultural ID 2011

Cultural ID, aflat deja la a doua ediție, este un proiect realizat de asociația studențească Voluntari pentru Idei și Proiecte. Acesta își dorește  să combată orice idee conform căreia comunicarea culturii ar fi un demers fie anevoios, fie insuficient de profesionist realizat, fie pur şi simplu neglijat în România.

în 2010, pornind de la studii de caz despre Festivalul European de Film, Teatrul Act (București), Muzeul Național de Artă al României, Centrul Național al Dansului – București și discutând atât cu specialiști în comunicare, cât și cu persoane care activează în sectorul cultural, participanții Cultural ID au reușit să își creeze o imagine asupra modului în care este comunicată cultura la momentul actual în România.

Anul acesta, Cultural ID îşi propune să creeze un precedent în ceea ce priveşte programele de management cultural dedicate şi adresate studenţilor. Aşadar, în perioada 2 - 11 mai, te invităm să dezbaţi problema managementului cultural şi să participi la seminarii şi workshop-uri tematice, ghidate de profesionişti în domeniu-organizatori ai unor festivaluri de prestigiu din România şi specialişti în comunicare. Apoi, Institutul Cultural Român îţi pregăteşte un brief legat de un eveniment cultural, rezolvare a căruia îți va da ocazia să pui în aplicare toate cunoștințele dobândite pe parcursul celor 10 zile.

 

Despre Cultural ID 2010

PR cultural. 15-24 martie 2010. Sună cunoscut? Este vorba despre prima ediţie Cultural ID. După ce nevoia de a comunica mai mult cultura a apărut drept inevitabilă odată cu Şcoala de vară a secolului XXI (2009), un proiect de tradiţie marca VIP România, Cultural ID a venit de la sine ca o colaborare cu Institutul Cultural Român.

VIP-ul a pus amprenta pe cultură, avându-i drept invitaţi la prima ediţie Cultural ID pe unii dintre cei mai cunoscuţi şi mai importanţi oameni de cultură din mediul românesc: 

  • Marcel Iureş (actor şi preşedinte al Fundaţiei Cultural-Artistice Teatrul ACT);
  • Cătălin Ştefănescu (realizator TV);
  • Dragoş Tudor (director de comunicare ICR);
  • Alina Jantea (specialist PR la DC Communication);
  • Răzvan Crişan (iniţiator fundaţia ORICUM);
  • Crenguţa Roşu şi Felicia Moga (specialişti DC Communication);
  • Constantin Stan (scriitor şi preşedinte al secţiei de proză Uniunea Scriitorilor);
  • Alina Pătru (specialist comunicare Muzeul Naţional de Artă al României);
  • Monica Botez (PR Director Lowe PR);
  • Lucian Pricop (redactor-şef editura Comunicare.ro);
  • Mihai Mihalcea (director Centrul Naţional al Dansului Bucureşti).

Pornind de la studii de caz despre Festivalul European de Film, Teatrul Act (București), Muzeul Național de Artă al României, Centrul Național al Dansului – București și discutând atât cu specialiști în comunicare, cât și cu persoane care activează în sectorul cultural, participanții Cultural ID 2010 au reușit să își creeze o imagine asupra modului în care este comunicată cultura în România.

Participanţii au fost implicaţi, pe echipe, în rezolvarea unui brief dat de partenerul nostru, ICR, care presupunea realizarea unei campanii de promovare a unui produs cultural. Trainingurile, conferinţele şi workshopurile au avut drept scop formarea unei comunităţi de tineri care să facă schimb de informaţii şi să caute activ evenimente, să recomande şi să se implice în domeniul cultural.

Zece zile de voie bună, opinii competente, oameni avizaţi, profesionalişti, soluţii prefigurate, dezbateri şi cultură. Te aşteptăm, deci, în 2011. Cultural ID, ediţia a doua.

 

Despre VIP

Voluntari pentru Idei şi Proiecte a pornit ca o asociaţie studenţească cu iniţiativă şi planuri mari, în 1998. în 12 ani de activitate, VIP şi-a format o identitate puternică şi a stabilit un obiectiv la fel de puternic: investiţia în oameni cu potenţial, ambiţioşi, pe care să îi formeze şi cărora să le dea în sarcină proiecte dintre cele mai diverse; Cultural ID este doar unul dintre ele. Proiectele acoperă domenii precum comunicare, macroeconomie, dezvoltare personală şi profesională, cultură.

VIP-ul construieşte în fiecare an noi şi noi oportunităţi pentru tineri care vor să depăşească aria universitară şi curriculum-ul obligatoriu; a fi un voluntar pentru idei şi proiecte înseamnă să te implici, să acţionezi hotărât şi să dobândeşti abilităţi pe care nu ţi le poate preda nimeni prin limitarea la educaţia formală.

De 12 ani, VIP-ul îşi scrie povestea care include cele mai frumoase realizări în materie de proiecte şi de oameni întâlniţi prin intermediul acestora. Colaborările promotorii din mediul românesc de afaceri au permis până acum formarea unor direcţii de tradiţie, recunoscute şi apreciate la nivelul organizaţiilor pentru voluntariat studenţesc.

Voluntari pentru Idei şi Proiecte înseamnă o echipă de tineri entuziaşti, susţinuţi de alţi oameni care investesc în excelenţă şi profesionalism. înseamnă gust pentru autodepăşire.